Sunday 5 March 2017

DYN04.02 : အေၿခခံ Geometry တည္ေဆာက္ၿခင္း - အပိုင္း(၂)

ဒီ Post မွာေတာ့ Sequence အသံုးကို တင္ၿပေဆြးေႏြးသြားဖို ့ ရွိပါတယ္။ အေၿခခံ သေဘာတရားေတြကို ေလ့လာရတာဟာ တခါတခါ ၿငီးေငြ ့ဖို ့ေကာင္းလွပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ့္ Project ေတြ လုပ္ရတဲ့ အခါမွာေတာ့ ဒီအေၿခခံ သေဘာတရားေလးေတြဟာ အင္မတန္မွ အေထာက္အကူၿပဳတယ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လာႀကမွာပါ။

ၿပီးခဲ့တဲ့ Post မွာလုပ္ခဲ့တဲ့ ဖိုင္ေလးပဲ ဖြင့္လိုက္ႀကရေအာင္။ အဲဒီ ဖိုင္ထဲမွာ Point.ByCoordinates (x,y,z) ဆိုတဲ့ Node ရွိေနၿပီးသား ၿဖစ္မွာပါ။ ၿပီးရင္ေတာ့ Sequence ဆိုတဲ့ Node ကို ဖန္တီးပါ့မယ္။
> Core> List> Sequence (or) Search Box> Sequence
Sequence မွာ input အေနနဲ ့
  • Start ( အစမွတ္ Point Value )
  • Amount ( Point အေရအတြက္ )
  • Step ( Point ေတြရဲ့ ႀကား Spacing)... ဆိုၿပီးေတြ ့ႏိုင္ပါတယ္။

အထက္ေဖၚၿပပါ Code ရဲ့ သေဘာကေတာ့
  • Point အစမွတ္ကို (0) က စမယ္။
  • Point အေရအတြက္ကို (10) ခုလို ့ထားမယ္။
  • Point ေတြရဲ့ ႀကား အကြာအေ၀းကို (1) လို ့ သတ္မွတ္ထားမယ္။
  • ဒီ Sequence ကို X-direction မွာပဲ ခ်ိတ္ဆက္ထားတာၿဖစ္လို ့ Point ေတြဟာ X-axis တေလွ်ာက္မွာပဲ ဖန္တီးေပးေနမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ ဘာ Value မွ ေပးမထားတဲ့ y နဲ ့ z တန္ဖိုးေတြကိုေတာ့ (0) လို ့ပဲ Application က သတ္မွတ္မွာပါ။
  • Input ေတြရဲ့ Value ေတြကို ကိုယ္ႏွစ္သက္ရာ ေၿပာင္းလဲေပးၿပီး ရလဒ္ကို ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။
ဒုတိယအဆင့္ အေနနဲ ့ Sequence ရဲ့ output ကို Point.ByCoordinates ရဲ့ y နဲ ့ပါ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး Run ႀကည့္ႀကရေအာင္။ ရလဒ္ကေတာ့ ေအာက္က ပံုအတိုင္း ၿမင္ေတြ ့ႀကရမွာပါ။
Watch ဆိုတဲ့ Node နဲ ့ ခ်ိတ္ဆက္ႀကည့္လိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ Point တခုခ်င္းစီရဲ့ Coordinate ေတြကိုပါ ေတြ ့ၿမင္ရမွာၿဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ တလက္စတည္း Lacing အေႀကာင္းကိုပါ ထည့္သြင္း တင္ၿပေဆြးေႏြးေပးခ်င္ပါတယ္။
Point.ByCoordinates ရဲ့ ညာဖက္ေအာက္ေထာင့္ေပၚမွာ Mouse Pointer ကိုတင္ၿပီး Right Click ႏွိပ္လိုက္တဲ့ အခါမွာ ေအာက္ေဖာ္ၿပပါ ပံုအတိုင္း Pop-up Menu ကို ေတြ ့ရပါမယ္။
အဲဒီ Pop-up Menu ကေနမွ Lacing ေပၚ Mouse Pointer ကိုတင္လိုက္တဲ့အခါ ထပ္ေပၚလာတဲ့ Pop-up Menu မွာ ေလာေလာဆယ္ Shortest ကို Check လုပ္ထားတာ ေတြ ့ရမွာၿဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိအေၿခအေနမွာေတာ့ Longest ကို Check လုပ္ လည္း အေၿခအေနကေတာ့ ထူးထူးၿခားၿခား ေၿပာင္းလဲသြားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာလို ့လည္း ဆိုေတာ့ လက္ရွိအေနအထားဟာ Shortest နဲ ့Longest ဆိုတဲ့ Option ေတြအတြက္ ရလဒ္က တူေနလို ့ပါပဲ။

ဒါေပမယ့္ Cross Product ကို ေရြးလိုက္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ရလဒ္ဟာ ေအာက္ပါပံုအတိုင္း ေၿပာင္းလဲသြားတာကို ေတြ ့ႀကရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။
ဒါေတြဟာ  Lacing ရဲ့ သေဘာသဘာ၀ေတြကို သိေစခ်င္ရံုသက္သက္ တင္ၿပရၿခင္း ၿဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ လာမယ့္ ေလ့က်င့္ခန္းေတြက်ရင္ေတာ့ Lacing ရဲ့ Option ေတြကို လိုအပ္သလို အသံုးခ်ရင္း ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ရလဒ္ေတြကို ဖန္တီးႀကည့္ႀကတာေပါ့။

ေနာက္လာမယ့္ Post က်ရင္ေတာ့ Range ရဲ့ အသံုးကို ဆက္လက္တင္ၿပ ေဆြးေႏြးသြားပါအံုးမယ္။

1 comment: