Saturday 4 March 2017

DYN04.01 : အေၿခခံ Geometry တည္ေဆာက္ၿခင္း - အပိုင္း(၁)

ဒီ Post ကေနစၿပီးေတာ့ အေၿခခံ Geometry ေတြၿဖစ္ႀကတဲ့ Points, Lines, Circles,... စတာေတြကို Dynamo မွာ ဘယ္လိုဖန္တီးႀကမလဲ ဆိုတာေလးကို ေဆြးေႏြးတင္ၿပသြားမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။

ဒီ ေလ့က်င့္ခန္းေတြၿပဳလုပ္ဖို ့အတြက္ Dynamo ကို တိုက္ရိုက္ Launch လုပ္ၿပီး အသံုးၿပဳႏိုင္ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက Revit ရဲ့ Add-in အေနနဲ ့ အသံုးၿပဳစရာ မလိုအပ္ေသးလို ့ပါပဲ။

Dynamo ပြင့္လာတဲ့ အခါ New ကို ႏွိပ္ၿပီး Code အသစ္တခုကို ဖြင့္ပါမယ္။ ၿပီးရင္ သင့္ေတာ္တဲ့ ေနရာတခုမွာ သင့္ေတာ္တဲ့ Name တခုေပးၿပီး Save ထားလိုက္ပါ။
(သတိထားရမယ့္ အခ်က္တခုကေတာ့ Automatic Run ကို Manual Run အၿဖစ္ ေၿပာင္းထားဖို ့ပါပဲ။ မဟုတ္ရင္ Node တခုထည့္တိုင္း တခါ Run ေနပါလိမ့္မယ္။

ၿပီးရင္ေတာ့ ပထမဆံုးအေနနဲ ့ Point တခုဖန္တီးႀကရေအာင္။

(Geometry တခုကို ဖန္တီးဖို ့ရာ အသံုးၿပဳရမယ့္ Node ေတြကို တခုထက္ပိုၿပီးေတြ ့ရပါမယ္။ အဲ့ဒီအထဲကမွ ကိုယ္ဖန္တီးမယ့္ Geometry အတြက္ အသံုးတဲ့မယ့္ Node ကို ေရြးၿခယ္ဖို ့ လိုအပ္ပါမယ္။ ေနာက္တခုအေနနဲ ့ သတိထားမိမွာက တခ်ိဳ ့ Node ေတြဟာ Create လုပ္ဖို ့ ၿဖစ္သလို၊ တခ်ိဳ ့ Node ေတြဟာ Action လုပ္ဖို ့ ဒါမွမဟုတ္ Query လုပ္ဖို ့ဆိုတာပါပဲ။ ဘယ္အခ်ိန္မွာ Create လုပ္မယ္၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာ Action လုပ္မယ္၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာ Query လုပ္မယ္ ဆိုတာကေတာ့  Code ေတြေရးရင္းနဲ ့ တၿဖည္းၿဖည္း ရင္းႏွီးလာမွာပါ။)

Node ေတြကို သူ ့ရဲ့ Hierarchy အတိုင္း အဆင့္ဆင့္ သြားၿပီးၿဖစ္ေစ၊ Search Box ကေန ကိုယ္ရွာခ်င္တဲ့ Node ကို ရိုက္ထည့္ၿပီးၿဖစ္ေစ ရွာယူဖန္တီးႏိုင္ပါတယ္။

> Geometry> Point> ByCoordinates (x,y,z) (or) Search Box> Point> ByCoordinates
>  Core> Input> Number (or) Search Box> Number
> ၿပီးရင္ ေအာက္ပါပံုအတိုင္း Number နဲ ့ ByCoordinates ကို ဆက္ၿပီး Run ႀကည့္ပါ။
(0,0,0) မွာ  Point တခု ဖန္တီးထားတာကို ေတြ ့ရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လို ့ Number ရဲ့ Value ကို တန္ဖိုးတၿခားတခု ေၿပာင္းၿပီး ထပ္ Run ႀကည့္တဲ့ အခါ Point ဟာ သူ ့ရဲ့ New Coordinate Value ရဲ့ေနရာကို ေၿပာင္းေရႊ  ့သြားမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။

တကယ္လို ့ (x,y,z) ရဲ့ Value ကို သီးၿခားစီ ေပးခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေနာက္ထပ္ Number Node (၂) ခုကို ဖန္တီးၿပီး ကိုယ္ႏွစ္သက္ရာ တန္ဖိုးေတြ ရိုက္ထည့္ၿပီး ကိုယ္ဆက္ခ်င္တဲ့ x,y,z ေတြနဲ ့ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး Run ႀကည့္ႏိုင္ပါတယ္။
( ဖန္တီးထားၿပီးသား Node တခုကို ထပ္လိုခ်င္တယ္ ဆိုရင္ ပံုမွန္အတိုင္း Library က သြားရွာလို ့ၿဖစ္ေစ၊ Working Space မွာ ရွိေနၿပီးသား Node ကို Select> Ctrl+C သံုးၿပီး Copy လုပ္၊ ၿပီးရင္ Ctrl+V နဲ ့ ကိုယ္ လိုသေလာက္ Paste လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။)
(Ctrl+B ကိုသံုးၿပီး Code Space နဲ ့ Geometry 3D Space ကို ကူးေၿပာင္းၿပီးလည္း ကိုယ္ဖန္တီးထားတဲ့ Code နဲ ့Geometry ကို တလွည့္စီ Navigate လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။)

အခုဆိုရင္ အေၿခခံအားၿဖင့္  Point တခု ဖန္တီးပံုကိုေတာ့ တီးမိေခါက္မိေလာက္ၿပီလို ့ယူဆႏိုင္ပါၿပီ။ လာမယ့္ Post မွာေတာ့ Sequence နဲ ့ Range အေႀကာင္းကို ဆက္လက္တင္ၿပေဆြးေႏြးသြားပါမယ္။

1 comment: